Show simple item record

Hilt, Attila
Tündik, Máté Ákos
Nagy, Loránd
Bóta, Gergő
Luukkanen, Kalle
2021-06-22T13:41:09Z
2021-06-22T13:41:09Z
2017
http://hdl.handle.net/10890/15513
A Nokia beszédfordító megoldást kínál a mobilszolgáltatók számára, amely a meglévô hálózatokba integrálható. Így a szolgáltatók a megszokott hanghívás mellett a telefonbeszélgetések valós idejû gépi fordítását is kínálhatják elôfizetôiknek, egyfajta kiegészítô szolgáltatásként. A megvalósítás elve a hasonló, már ismert „over-the-top” alapú tartalomszolgáltatásokkal összehasonlítva számos elônnyel bír. A beszédfordítási szolgáltatás bármilyen hanghívásra alkalmas telefonnal mûködik, akár még egy olyan egyszerû telefonnal is, mint az új Nokia 3310-es. Cikkünkben egy olyan tesztelrendezést is ismertetünk, amellyel a Nokia budapesti laborjában sikeresen mutattuk be a szolgáltatás mûködését; szükséges hozzá egy MSS (mobil kapcsolóközpont szerver), vagy IMS-maghálózat, amely a Nokia adatközpont révén összeköttetésben van a fordítást végzô Microsoft Azure Data Centerrel. A mûszaki megoldás ismertetése mellett kitérünk a szolgáltatásban rejlô üzleti lehetôségekre is.hu_HU
huhu_HU
Hívás közbeni beszédfordítás: új hangalapú szolgáltatás a telefonhálózatokbanhu_HU
Language translation as a voice service for mobile network operatorshu_HU
Folyóiratcikkhu
Kiadói változathu_HU
Open accesshu_HU
Hilt Attila, HTEhu_HU
Villamosmérnöki és Informatikai Karhu_HU
3325676
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemhu_HU
2017
ISSN: 0018-2028hu_HU
LXXIIhu_HU
2017hu_HU
HTEhu_HU
Budapesthu_HU
Híradástechnikahu_HU
Műszaki tudományokhu_HU
gépi beszédfordításhu_HU
hanghíváshu_HU
mobilszolgáltatókhu_HU
VoLTEhu_HU
IMShu_HU
központi hálózathu_HU
Tudományos cikkhu_HU
10hu_HU
15hu_HU
Villamosmérnöki tudományokhu_HU


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record